Конзервациона биологија

Студијски програм/студијски програми: ЕКОЛОГИЈА И ЗАШТИТА ПРИРОДE

Врста и ниво студија: АКАДЕМСКЕ ДИПЛОМСКЕ

Назив предмета: КОНЗЕРВАЦИОНА БИОЛОГИЈА (ЕКО401)

Наставник (Презиме, средње слово, име) : Црнобрња-Исаиловић M. Јелка

Статус предмета: Обавезни

Тип предмета: СА

Број ЕСПБ: 7

Семестар: 1

Услов: Положен испит из предмета Примена рачунара у биологији, Органска еволуција и Основа конзервационе биологије

Циљ предмета:

- упознавање и савладавање метапопулационог концепта и његовог значаја у конзервационој биологији,
- упознавање значаја филогеографских метода у конзервационој биологији.

Исход предмета:

- савладан метапопулациони концепт
- савладана примена различитих модела анализе вијабилности популација
- савладане основе тумачења резултата филогеографских анализа

 Садржај предмета:Теоријска настава

Концепт метапопулације. Левинов модел. Метапопулациона генетика и еволуција. Интеракција метапопулација и метазаједница. Просторна структура популација. Метапопулациона динамика у конзервационој биологији. Квантитативна конзервациона биологија - теорија и пракса. Анализе вијабилности популација. Савремена еволуција и утицај на биодиверзитет. Концепт филогеографије. Примена филогеографских метода у конзервационој биологији


Практична настава:Вежбе, Други облици наставе, Студијски истраживачки рад:

Метапопулациони модел. Левинов модел. Метапопулациона генетика и еволуција. Интеракција метапопулација и метазаједница. Просторна структура популација. Метапопулациона динамика у конзервационој биологији. Квантитативна конзервациона биологија 1, 2, 3. Анализе вијабилности популација 1,2. Савремена еволуција и утицај на биодиверзитет: анализа случајева. Генеалогија гена и теорија сливања. Анализа семинарских радова 1,2.

Литература

1. Beissinger, S.R., McCullough, D.R. (eds.) 2002: Population viability analysis. University of Chicago Press. Chicago.
2. Futuyma, 2005: Evolution. Sinnauer Ass. Sunderland. Massachussetts.
3. Frankham, R., Ballou, J.D., Briscoe, D.A., 2004: A primer of Conservation genetics. Cambridge University Press.
4. Hanski, I., 1999: Metapopulation ecology. Oxford Series in Ecology and Evolution. Oxford University Press.
5. Morris, W.F., Doak, D.F., 2002: Quantitative conservation biology: Theory and practice of PVA. Sinauer.

Број часова  активне наставе:

Остали часови

1

Предавања:

 

3

Вежбе:

 

2

Други облици наставе:

0

Студијски истраживачки рад: 

0

Методе извођења наставе: - теоретска и практична настава, семинарски рад и консултације

Оцена  знања (максимални број поена 100)

Предиспитне обавезе

поена

Завршни испит

поена

активност у току предавања

5

интегрални испит

61

практична настава

5

усмени испит

7

тест затвореног типа (2)

15

 

 

семинар-и

7