Систематика виших биљака

 

Студијски програм/студијски програми: БИОЛОГИЈА

Врста и ниво студија: АКАДЕМСКЕ ОСНОВНЕ

Назив предмета: СИСТЕМАТИКА ВИШИХ БИЉАКА (БИО205)

Наставник (Презиме, средње слово, име) : Ранђеловић Н. Владимир

Статус предмета: Обавезни

Тип предмета: НС

Број ЕСПБ: 7

Семестар: 4

Услов: Положени испити из предмета Морфологија и анатомија биљака и Алгологија и микологија

Циљ предмета:

- разумевање и примена правила систематике виших биљака
- упознавање особина и систематског положаја одабраних врста
- примена литературе и база података

Исход предмета:

- познавање разноврсности виших биљака;
- познавање сродничких односа између виших биљака;
- оспособљеност за детерминацију виших биљака;
- познавање систематских категорије виших биљака.

 Садржај предмета:

Теоријска настава:

Увод. Историјски развој систематике виших биљака. Карактеристике и систематика раздела Ryniophyta, Bryophyta, Lycopodiophyta, Equisetophyta, Polypodiophyta, Pinophyta и Magnoliophyta. Вегетативна морфологија скривеносеменица. Репродуктивна морфологија скривеносеменица. Дикотиледоне - Magnoliopsuda. Карактеристике и систематика подразреда Magnoliidae, Hammamelidae, Rosidae, Dillenidae, Caryophyllidae и Asteridae. Монокотиледоне - Liliopsida. Карактеристике и систематика подразреда Alismatidae, Arecidae, Commelinidae, Zingiberidae и Liliidae.

Практична настава:Вежбе, Други облици наставе, Студијски истраживачки рад.

Карактеристике представника различитих таксономских категорија. Теренски рад.

Литература

1. Татић, Б., Блечић, В. 2002: Систематика и филогенија виших биљака. Завод за уџбенике и наставна средтсва. Београд.
2. Магдефрау, К., Ерендорфер, Ф. 1984: Ботаника - систематика, еволуција и геоботаника. Школска књига. Загреб.
3. Николић, Т. 2003: Систематика кормофита. www.public.srce.hr/botanic/biologija/biology/staff/tnikolic/tonihome.htm
4. Јосифовић, М. (ед.), 1970-77: Флора СР Србије, 1-9. САНУ. Београд.
5. Домац, Р., 1979: Мала флора Хрватске. Школска књига. Загреб.

Број часова  активне наставе:

Остали часови

1

Предавања:

3

Вежбе:

3

Други облици наставе:

0

Студијски истраживачки рад: 

0

Методе извођења наставе:

Метода усменог излагања, дијалошка метода и метода експерименталног рада.

Оцена  знања (максимални број поена 100)

Предиспитне обавезе

поена

Завршни испит

поена

активност у току предавања

8

хербаријум

9

практична настава

8

практични испит

10

колоквијум-и (2)

20

усмени испт

20

семинар-и

5

 

 

тест затвореног типа (2)

20