Физиологија биљака
Студијски програм/студијски програми: БИОЛОГИЈА |
||||||||
Врста и ниво студија: АКАДЕМСКЕ ОСНОВНЕ |
||||||||
Назив предмета: ФИЗИОЛОГИЈА БИЉАКА (БИО302) |
||||||||
Наставник (Презиме, средње слово, име) : Стојичић Д. Драгана |
||||||||
Статус предмета: Обавезни |
Тип предмета: НС |
|||||||
Број ЕСПБ: 5 |
Семестар: 5 |
|||||||
Услов: Положен испит из Биохемије |
||||||||
Циљ предмета: |
||||||||
Исход предмета: |
||||||||
Садржај предмета: Историјски развој физиологије биљака. Транспорт у биљним ћелијама и организму. Водни режим биљке, значај воде за физиолошке функције биљака, апсорпција, коренов притисак, транспирација, функција стома, примање и транспорт минералних соли, транслокација органских једињења. Фотосинтеза. Општи значај фотосинтезе, хлоропласти, пигменти, апсорпција светлости, фотосистеми и преносиоци електрона. Изградња органских једињења, фотореспирација. Ћелијско дисање. Значај и биолошки смисао дисања. Метаболизам азота, сумпора и фосфора. Минерална исхрана, есенцијални елементи, минералне соли и поремећаји изазвани њиховим недостатком или вишком. Растење и развиће биљака. Морфолошки аспекти растења и морфогенезе, фитохормони и регулатори растења, хормонална регулација деобе и диференцирања ћелија, хормонална контрола растења и морфогенезе. Светлосна контрола растења и морфогенезе, фитохром. Оријентација биљака у простору (покрети биљних органа), оријентација у времену (биолошки сат). Клијање семена, дорманција. Цветање, фотопериодизам, вернализација. Развиће плода и семена. Развиће биљака под стресним условима. Практична настава:Вежбе. Биљна ћелија као осмотски систем, диференцијално пропустљиве мембране, плазмолиза, потенцијал воде и осмотски потенцијал биљних ћелија, примање и одавање воде. Фотосинтеза in vitro и in vivo, фотосинтетски пигменти. Минерална исхрана. Растење и развиће, ефекат светлости на растење и развиће. Биљни хормони. |
||||||||
Литература 1. Нешковић, М., Коњевић, Р., Ћулафић, Љ., 2003: Физиологија биљака. ННК-Интернатионал, Београд. |
||||||||
Број часова активне наставе: |
Остали часови 0 |
|||||||
Предавања: 2 |
Вежбе: 0 |
Други облици наставе: 2 |
Студијски истраживачки рад: 0 |
|||||
Методе извођења наставе: Метода усменог излагања, дијалошка метода и метода експерименталног рада. |
||||||||
Оцена знања (максимални број поена 100) |
||||||||
Предиспитне обавезе |
поена |
Завршни испит |
поена |
|||||
активност у току предавања |
5 |
усмени испт |
30 |
|||||
практична настава |
5 |
практични испит |
10 |
|||||
колоквијум-и (2) |
30 |
|
|
|||||
тест затвореног типа (2) |
20 |
|
|