Хемија животне средине
Студијски програм/студијски програми: Eкологија и заштита природе/биологија |
||||||||
Врста и ниво студија: АКАДЕМСКЕ ДИПЛОМСКЕ |
||||||||
Назив предмета: Хемија животне средине (ЕКОИ11) |
||||||||
Наставник (Презиме, средње слово, име) : Анђелковић Д. Татјана |
||||||||
Статус предмета: Изборни |
Тип предмета: СА |
|||||||
Број ЕСПБ: 5 |
Семестар: 1 |
|||||||
Услов: нема |
||||||||
Циљ предмета: | ||||||||
Исход предмета: | ||||||||
Садржај предмета: Увод. Значај хемије животне средине као научне дисциплине. Начини дефинисања хемијског састава хидросфере, атмосфере и педосфере. Дистрибуција хемијских врста кроз различите сфере. Хемија атмосфере. Карактеристике атмосфере, састав и температурни профил. Озоносфера и озонске рупе. Ефекат стаклене баште. Киселе кише. Аерозагађивачи и заштита ваздуха од загађивања. Хемија хидросфере. Физиолошке, хемијске и микробиолошке особине природних вода. Хидролошки и биогеохемијски процеси у природи. Најважнији загађивачи вода и заштита вода од загађивања. Хемија педосфере. Грађа литосфере. Настанак земљишта. Састав земљишта. Органска материја земљишта. Понашање вештачких ђубрива у земљишту. Угроженост земљишта. Ремедијација земљишта. Хемијско загађивање животних намирница. Загађивање пестицидима, адитивима, вештачким ђубривима и тешким металима. Методе контроле хране.
Узорковање земљишта, ваздуха и воде и припрема узорка за анализу. Анализа узорка кишнице (pH, електропроводљивост, ацидитет), ваздуха (амонијак), воде (БПК), земљишта (органска материја). Анимације о биолошкој продуктивности у океанима, смањењу озонског омотача, енергетском билансу, глобалном загревању, фазним променама воде.
|
||||||||
Литература 1. Веселиновић, И., Гржетић, Д., Ђармати, Ш., Марковић, Д., 1995: Физичкохемијски основи заштите животне средине – стања и процеси у животној средини, књига прва. Факултет за физичку хемију. Београд. |
||||||||
Број часова активне наставе: |
Остали часови 0 |
|||||||
Предавања:
2 |
Вежбе:
2 |
Други облици наставе: 0 |
Студијски истраживачки рад: 0 |
|||||
Методе извођења наставе: Предавања (трансмисивна и смислена вербална рецептивна настава), интерактивна настава (рад у групама студената, тимска настава), практична настава, консултације (кабинетска настава). |
||||||||
Оцена знања (максимални број поена 100) |
||||||||
Предиспитне обавезе |
поена |
Завршни испит |
поена |
|||||
активност у току предавања |
5 |
усмени испит |
30 |
|||||
домаћи задаци |
5 |
|
|
|||||
семинар |
10 |
|
|
|||||
колоквијуми (2) | 5 |
|
|
|||||
|
|
|
|