Математика у биологији
Студијски програм/студијски програми: БИОЛОГИЈА |
||||||||
Врста и ниво студија: АКАДЕМСКЕ ОСНОВНЕ |
||||||||
Назив предмета: MATEMATIKA U BIOLOGIJI (БИОИ43) |
||||||||
Наставник (Презиме, средње слово, име) : Миљана Јовановић |
||||||||
Статус предмета: Изборни |
Тип предмета: НС |
|||||||
Број ЕСПБ: 4 |
Семестар: 4 |
|||||||
Услов: |
||||||||
Циљ предмета: |
||||||||
Исход предмета: | ||||||||
Садржај предмета: Функције једне променљиве: Eлементарне функције. Гранична вредност функција. Непрекидност функција. Извод. Диференцијал. Изводи вишег реда. Лопиталово правило. Испитивање тока функција: асимптоте, монотоност, екстремне вредности. Функције као математички модели у биологији. Интеграли: Неодређени интеграли – смене променљивих, парцијална интеграција, интеграција рационалних функција. Одређени интеграли. Њутн – Лајбницова формула. Примена одређених интеграла у биологији. Диференцијалне једначине: Диференцијална једначина са раздвојеним променљивама. Линеарна диференцијална једначина. Диференцијална једначина другог реда са константним коефицијентима. Примена диференцијалних једначина у биологији – логистичке једначине и логистичке криве. Практична настава:Остали часови. Примери примене математике у биологији. Домаћи задаци. |
||||||||
Литература 1. С. Јанковић, Виша математика – уџбеник са задацима, Tибет, 1995. |
||||||||
Број часова активне наставе: |
Остали часови 1 |
|||||||
Предавања:
2 |
Вежбе:
0 |
Други облици наставе: 0 |
Студијски истраживачки рад: 0 |
|||||
Методе извођења наставе: Метода усменог излагања, дијалошка метода и метода експерименталног рада. |
||||||||
Оцена знања (максимални број поена 100) |
||||||||
Предиспитне обавезе |
поена |
Завршни испит |
поена |
|||||
активност у току предавања |
10 |
практични испит |
|
|||||
практична настава |
|
усмени испт |
50 |
|||||
колоквијум-и (2) |
30 |
|
|
|||||
семинар-и |
|
|
|
|||||
тест затвореног типа (2) |
30 |
|
|