Методика практичне наставе биологије у школама
Студијски програм/студијски програми: Eкологија и заштита природе/биологија |
||||||||
Врста и ниво студија: АКАДЕМСКЕ ДИПЛОМСКЕ |
||||||||
Назив предмета: МЕТОДИКА ПРАКТИЧНЕ НАСТАВЕ БИОЛОГИЈЕ У ШКОЛАМА (БИОИ22) |
||||||||
Наставник (Презиме, средње слово, име) : Перица Васиљевић |
||||||||
Статус предмета: Изборни |
Тип предмета: СА |
|||||||
Број ЕСПБ: 6 |
Семестар: 2 |
|||||||
Услов: |
||||||||
Циљ предмета: |
||||||||
Исход предмета: | ||||||||
Садржај предмета: Облици практичне наставе биологије у основним и средњим школама. Кабинетска практична настава. Биолошки кабинет. Наставна средства за рад у биолошком кабинету. Лабораторијски прибор и хемикалије. Мере сигурности и заштите ученика у биолошком кабинету. Нормативи за опремање биолошког кабинета. Теренска практична настава. Наставна средства потребна за реализацију теренске наставе. Мере сигурности и заштите ученика на терену. Биолошки експерименти у настави биологије. Критеријуми за избор и типови биолошких експеримената у настави. Општи принципи и врсте школских огледа: демонстрациони, краткотрајни, дуготрајни, групни и индивидуални огледи, методска и техничка припрема. Ботанички практикум. Анатомски и морфолошки препарати од биљног материјала у настави биологије. Експериментални рад са биљним материјалом. Принципи идентификације биљака. Кључеви за идентификацију. Зоолошки практикум. Практична настава зоологије у основним и средњим школама. Израда наставних средстава и животињских збирки. Физиолошки експерименти на животињама.
Примери припрема часова биологије. Практично извођење експеримената током практичне наставе и обавезне школске праксе. Извођење експеримената из различитих биолошких дисциплина погодних за извођење у школи. Извођење теренске наставе и практичних вежби на терену. Израда хербарске збирке са примерима из наставе биологије у школама. Израда других ботаничких (збирке плодова и семена), зоолошких (инсектаријум) и еколошких збирки (биљке и животиње груписане по екосистемима) за наставу биологије. Методологија формирања школског врта, тераријума и акваријума. Припрема и извођење часова биологије методама интерактивне наставе. Израда наставних листића. Вредновање рада ученика. |
||||||||
Литература 1. Матовић, М., 1991: Методика наставе биологије. Научна књига. Београд. | ||||||||
Број часова активне наставе: |
Остали часови 0 |
|||||||
Предавања:
2 |
Вежбе:
2 |
Други облици наставе: 0 |
Студијски истраживачки рад: 0 |
|||||
Методе извођења наставе:Предавања (трансмисивна и смислена вербална рецептивна настава), интерактивна настава (рад у групама студената, тимска настава), практична настава (хоспитовање и наставни час). |
||||||||
Оцена знања (максимални број поена 100) |
||||||||
Предиспитне обавезе |
поена |
Завршни испит |
поена |
|||||
активност у току предавања |
5 |
практични испит |
20 |
|||||
практична настава |
5 |
усмени испт |
20 |
|||||
колоквијум-и (2) |
20 |
|
|
|||||
семинар-и |
20 |
|
|
|||||
наставни час |
10 |
|
|