Органска еволуција
Студијски програм/студијски програми: БИОЛОГИЈА |
||||||||
Врста и ниво студија: АКАДЕМСКЕ ОСНОВНЕ |
||||||||
Назив предмета: ОРГАНСКА ЕВОЛУЦИЈА (БИО307) |
||||||||
Наставник (Презиме, средње слово, име) : Црнобрња-Исаиловић M.Јелка |
||||||||
Статус предмета: Обавезни |
Тип предмета: НС |
|||||||
Број ЕСПБ: 6 |
Семестар: 6 |
|||||||
Услов: Положен испит из предмета Систематика хордата |
||||||||
Циљ предмета: |
||||||||
Исход предмета: |
||||||||
Садржај предмета: Структура еволуционе биологије. Развој концепта биолошке еволуције. Класификација и филогенија; фосилни налази. Варијабилност, популациона структура и генетички дрифт. Природна селекција и адаптације. Еволуција квантитативних особина. Специјација и концепти врсте. Еволуција развојних процеса. Постанак и историја живота; еволуција биодиверзитета. Еволуција човека. Практична настава: Вежбе, Други облици наставе, Студијски истраживачки рад Биолошка еволуција и популације као основне јединице еволуционих промена. Анализа Аристотеловог модела природног стања и Пејлијевог аргумента који се позива на промисао. Основни принципи конструисања фенограма и кладограма. Брзина еволуције и молекуларни сат. Модел панмиктичне популације, деловање мутација на генетичку структуру популација. Инбридинг и ефективна величина популације. Проток гена и популациона структура. Валундов ефекат и генетичка структурираност популација. Анализа модела дирекционе, стабилизационе и дисруптивне селекције. Херитабилност и селекциони одговор. Анализа Рајтове теорије помичне равнотеже. Генетичке дистанце и брзина специјације. Организација Хокс гена. Однос биолошке и културне еволуције: анализа случајева |
||||||||
Литература 1. Futuyma, D. 1998. Evolutionary biology. III edition. Sinnauer Ass., Sunderland, Massachussetts |
||||||||
Број часова активне наставе: |
Остали часови 0 |
|||||||
Предавања:
2 |
Вежбе:
3 |
Други облици наставе: 0 |
Студијски истраживачки рад: 0 |
|||||
Методе извођења наставе: Метода усменог излагања, дијалошка метода и метода експерименталног рада. |
||||||||
Оцена знања (максимални број поена 100) |
||||||||
Предиспитне обавезе |
поена |
Завршни испит |
поена |
|||||
активност у току предавања |
5 |
практични испит |
10 |
|||||
практична настава |
5 |
усмени испт |
20 |
|||||
колоквијум-и (2) |
25 |
|
|
|||||
семинар-и |
10 |
|
|
|||||
тест затвореног типа (2) |
25 |
|
|