Основи конзервационе биологије
Студијски програм/студијски програми: БИОЛОГИЈА |
||||||||
Врста и ниво студија: АКАДЕМСКЕ ОСНОВНЕ |
||||||||
Назив предмета: ОСНОВИ КОНЗЕРВАЦИОНЕ БИОЛОГИЈЕ (БИОИ72) |
||||||||
Наставник (Презиме, средње слово, име) : Црнобрња-Исаиловић М. Јелка |
||||||||
Статус предмета: Изборни |
Тип предмета: СА |
|||||||
Број ЕСПБ: 4 |
Семестар: 6 |
|||||||
Услов: |
||||||||
Циљ предмета: |
||||||||
Исход предмета: | ||||||||
Садржај предмета: Увод у конзервациону биологију. Равнотежна теорија острвске биогеографије. Конзервациона генетика. Статус и значај биодиверзитета. Утврђивање приоритета за очување. Нестајања савремених врста и последице по очување биодиверзитета. Проблем малих популација. Конзервациона биологија у пракси. Увод у анализу вијабилности популација (ПВА). Основни статистички пакети у конзервационој биологији.
Примери успешних предлога пројеката заштите еколошких система. Израда предлога пројекта заштите неког еколошког система. Посета Заводу за заштиту природе Србије.
|
||||||||
Литература 1. Frankham, R., Ballou, J.D., Briscoe, D.A., 2004: A primer of Conservation genetics. Cambridge University Press. |
||||||||
Број часова активне наставе: |
Остали часови 1 |
|||||||
Предавања:
1 |
Вежбе:
2 |
Други облици наставе: 0 |
Студијски истраживачки рад: 0 |
|||||
Методе извођења наставе: Метода усменог излагања, дијалошка метода и метода експерименталног рада. |
||||||||
Оцена знања (максимални број поена 100) |
||||||||
Предиспитне обавезе |
поена |
Завршни испит |
поена |
|||||
активност у току предавања |
5 |
интегрални испит |
61 |
|||||
практична настава |
5 |
усмени испт |
7 |
|||||
колоквијум-и (2) |
- |
|
|
|||||
семинар-и |
7 |
|
|
|||||
тест затвореног типа (3) |
15 |
|
|