Психологија
Студијски програм/студијски програми: БИОЛОГИЈА |
||||||||
Врста и ниво студија: АКАДЕМСКЕ ОСНОВНЕ |
||||||||
Назив предмета: ПСИХОЛОГИЈА (БИОИ51) |
||||||||
Наставник (Презиме, средње слово, име) : Тодоровић A. Јелисавета |
||||||||
Статус предмета: Изборни |
Тип предмета: СА |
|||||||
Број ЕСПБ: 5 |
Семестар: 5 |
|||||||
Услов: |
||||||||
Циљ предмета: |
||||||||
Исход предмета: | ||||||||
Садржај предмета: - Психологија као научна дисципина.Оснивање психологије као науке, одређење предмета и метода психологије. Прве психолошке школе и правци. - Основне психичке појаве – психички процеси, особине и стања. Појам осећаја и опажаја, опажање особа и емоција. Учење, основни облици учења и психолошки услови успешног учења. Методе учења. Памћење и заборављање. Испитивање и оцењивање знања. Мишљење, развој, карактеристике различитих врста мишљења, елементи мисаоног тока. Интелектуалне способности, структура интелекта, рационална, емоционална и социјална интелигенција, мерење интелектуалних способности. Емоције. Мотивација, природа и врсте и хијерархија мотива. Сукоб мотива, фрустравције и конфликти и одбрамбени механизми. - Социјализација и чиниоци социјализације личности. Личност и њене карактеристике (структура, динамика и развој). Социјално учење и чиниоци социјализације, улога породице, школе и вршњака на различитим узрастима. Функције породице и васпитање у породици. Функционална и дисфункционална породица и насиље у породици. Злостављање и занемаривање деце. Сарадња породице и школе. - Развојне карактеристике и развојна одступања у детињству и младости. Критеријуми за разликовање нормалног и патолошког у детињству и младости, деца са специфичним развојним тешкоћама и инклузивни програми. Интелектуални, емоционални и морални развој у адолесценцији и адолесцентна криза. Формирање идентитета и значај самопоштовања и представе о себи. Практична настава:Остали часови. |
||||||||
Литература 1. Славољуб Радоњић (2005): Увод у психологију, Београд, Завод за уџбенике и наставна средства |
||||||||
Број часова активне наставе: |
Остали часови 1 |
|||||||
Предавања:
3 |
Вежбе:
0 |
Други облици наставе: 0 |
Студијски истраживачки рад: 0 |
|||||
Методе извођења наставе: Метода усменог излагања, дијалошка метода и метода експерименталног рада. |
||||||||
Оцена знања (максимални број поена 100) |
||||||||
Предиспитне обавезе |
поена |
Завршни испит |
поена |
|||||
активност у току предавања |
20 |
писмени испит |
50 |
|||||
семинар-и |
30 |
|
|
|||||
|
|
|
|