Секундарни метаболити биљака
Студијски програм/студијски програми: Eкологија и заштита природе/биологија |
||||||||
Врста и ниво студија: АКАДЕМСКЕ ДИПЛОМСКЕ |
||||||||
Назив предмета: сСЕКУНДАРНИ МЕТАБОЛИТИ БИЉАКА (БИОИ21) |
||||||||
Наставник (Презиме, средње слово, име) : Стојановић С. Гордана |
||||||||
Статус предмета: Изборни |
Тип предмета: НС |
|||||||
Број ЕСПБ: 6 |
Семестар: 2 |
|||||||
Услов: |
||||||||
Циљ предмета: |
||||||||
Исход предмета: | ||||||||
Садржај предмета: Увод: појам, подела, биосинтеза и биолошка улога. Структура, физичко-хемијске особине, фармаколошка активност и примена: алкалоида (пиролидинских, пиперидинских, пиридинских, фенилетиламинских, изохинолинских, индолних, имидазолних, терпенских, стероидних и пуринских), хетерозида (фенолних, кумаринских, лигнанских, флавоноидних, хинонских, цијаногених, сумпорних, монотерпенских и кардиотоничних), сапонозида, танина и терпеноида.
Изоловање секундарних метаболита из биљног материјала и одређивање састава етарских уља и екстраката (кондензована настава). |
||||||||
Литература 1. Ковачевић, Н., 2000: Основи фармакогнозије. Српска школска књига. Београд. | ||||||||
Број часова активне наставе: |
Остали часови 0 |
|||||||
Предавања:
2 |
Вежбе:
2 |
Други облици наставе: 1 |
Студијски истраживачки рад: 0 |
|||||
Методе извођења наставе: Интерактивна предавања, домаћи задаци и индивидуалан експериментални рад. |
||||||||
Оцена знања (максимални број поена 100) |
||||||||
Предиспитне обавезе |
поена |
Завршни испит |
поена |
|||||
активност у току предавања |
5 |
писмени испит |
30 |
|||||
практична настава |
5 |
|
|
|||||
колоквијум-и (2) |
50 |
|
|
|||||
Домаћи задаци (5) |
10 |
|
|
|||||
|
- |
|
|