Систематика и екологија лековитих биљака
Студијски програм/студијски програми: Eкологија и заштита природе/биологија |
||||||||
Врста и ниво студија: АКАДЕМСКЕ ДИПЛОМСКЕ |
||||||||
Назив предмета: СИСТЕМАТИКА И ЕКОЛОГИЈА ЛЕКОВИТИХ БИЉАКА (БЕЗИ12) |
||||||||
Наставник (Презиме, средње слово, име) : Владимир Ранђеловић |
||||||||
Статус предмета: Изборни |
Тип предмета: НС |
|||||||
Број ЕСПБ: 5 |
Семестар: 1 |
|||||||
Услов: нема |
||||||||
Циљ предмета: |
||||||||
Исход предмета: | ||||||||
Садржај предмета: Увод. Лековите биљке и методе њихове класификације. Филогенетска систематика лековитих биљака. Систематска припадност лековитих биљака. Класификација лековитих биљака према активним материјама које садрже. Биљке чији су главни лековити састојци: алкалоиди, гликозиди или хетерозиди, сапонини или сапонизиди, танини, етарска уља, масна уља, слузи, пектини и сродне материје, витамини, антимикробне материје, инсектицидне. Екологија и географија лековитих биљака. Распрострањеност лековитих биљака. Синтаксономски значај и станишта лековитих биљака. Угроженост и заштита лековитих биљака. Лековитост ендемичних и алохтоних (адвентивних) биљних врста.
Сакупљање лековитих биљака. Идентификација лековитих биљака. Учешће лековитих биљака у изградњи биљних заједница. Еколошке карактеристике појединих лековитих биљака.
|
||||||||
Литература 1. Група аутора, 1989: Лековите биљке Србије. Српска академија наука и уметности. Београд,. |
||||||||
Број часова активне наставе: |
Остали часови 0 |
|||||||
Предавања:
2 |
Вежбе:
2 |
Други облици наставе: 0 |
Студијски истраживачки рад: 0 |
|||||
Методе извођења наставе:Предавања (трансмисивна и смислена вербална рецептивна настава), интерактивна настава (рад у групама студената, тимска настава), практична настава, консултације (кабинетска настава). |
||||||||
Оцена знања (максимални број поена 100) |
||||||||
Предиспитне обавезе |
поена |
Завршни испит |
поена |
|||||
активност у току предавања |
5 |
интегрални испит |
15 |
|||||
практична настава |
5 |
усмени испт |
30 |
|||||
тест затвореног типа (2) |
40 |
|
|
|||||
семинар-и |
5 |
|
|
|||||
|
|
|
|