Систематика виших биљака
Студијски програм/студијски програми: БИОЛОГИЈА |
||||||||
Врста и ниво студија: АКАДЕМСКЕ ОСНОВНЕ |
||||||||
Назив предмета: СИСТЕМАТИКА ВИШИХ БИЉАКА (БИО205) |
||||||||
Наставник (Презиме, средње слово, име) : Ранђеловић Н. Владимир |
||||||||
Статус предмета: Обавезни |
Тип предмета: НС |
|||||||
Број ЕСПБ: 7 |
Семестар: 4 |
|||||||
Услов: Положени испити из предмета Морфологија и анатомија биљака и Алгологија и микологија |
||||||||
Циљ предмета: |
||||||||
Исход предмета: |
||||||||
Садржај предмета: Увод. Историјски развој систематике виших биљака. Карактеристике и систематика раздела Ryniophyta, Bryophyta, Lycopodiophyta, Equisetophyta, Polypodiophyta, Pinophyta и Magnoliophyta. Вегетативна морфологија скривеносеменица. Репродуктивна морфологија скривеносеменица. Дикотиледоне - Magnoliopsuda. Карактеристике и систематика подразреда Magnoliidae, Hammamelidae, Rosidae, Dillenidae, Caryophyllidae и Asteridae. Монокотиледоне - Liliopsida. Карактеристике и систематика подразреда Alismatidae, Arecidae, Commelinidae, Zingiberidae и Liliidae. Практична настава:Вежбе, Други облици наставе, Студијски истраживачки рад. Карактеристике представника различитих таксономских категорија. Теренски рад. |
||||||||
Литература 1. Татић, Б., Блечић, В. 2002: Систематика и филогенија виших биљака. Завод за уџбенике и наставна средтсва. Београд. |
||||||||
Број часова активне наставе: |
Остали часови 1 |
|||||||
Предавања: 3 |
Вежбе: 3 |
Други облици наставе: 0 |
Студијски истраживачки рад: 0 |
|||||
Методе извођења наставе: Метода усменог излагања, дијалошка метода и метода експерименталног рада. |
||||||||
Оцена знања (максимални број поена 100) |
||||||||
Предиспитне обавезе |
поена |
Завршни испит |
поена |
|||||
активност у току предавања |
8 |
хербаријум |
9 |
|||||
практична настава |
8 |
практични испит |
10 |
|||||
колоквијум-и (2) |
20 |
усмени испт |
20 |
|||||
семинар-и |
5 |
|
|
|||||
тест затвореног типа (2) |
20 |