Студијски истраживачки рад

 

Студијски програм/студијски програми: Eкологија и заштита природе/биологија

Врста и ниво студија: АКАДЕМСКЕ ДИПЛОМСКЕ

Назив предмета: СТУДИСКИ ИСТРАЖИВАЧКИ РАД (БЕЗ504)

Наставник (Презиме, средње слово, име) : ментор (сви наставници на програму)

Статус предмета: Обавезни

Тип предмета: НС

Број ЕСПБ: 10

Семестар: 4

Услов: -

Циљ предмета:

- упознавање и дефинисање проблематике везане за изабрану област рада,
- савладавање правилног коришћења научне литературе и садржаја доступних преко интернета,
- избор методолоије и савладавање техника истраживања специфичних за изабрану научну област (могу бити теренска, експериментална и/или лабораторијска),
- постављање циља и почетних хипотеза,
- прикупљање, обрада, анализа и дискутовање резултата истраживања и извођење закључака.

Исход предмета:

- оспособљеност за избор теме, утврђивање циљева истраживања, постављање почетне хипотезе и избор методологије истраживања,
- оспособљеност за преглед и правилан избор ралевантне литературе и извора са Interneta,
- савладане технике и методе истраживања специфичних за изабрану научну област,
- способност поређења добијених резултата са литературним изворима и дискусије тих резултата,

 Садржај предмета:

Садржај предмета:

Студијски истраживачки рад предтавља својеврсну припрему студента за израду завршног рада и, сходно томе, садржај се одређује на основу одабране проблематике рада за сваког студента појединачно или за мању групу студената уколико су одабрали исту научну област. У договору са ментором (предметни наставник из одговарајуће научне области) дефинише се тема и почиње истраживачки рад. Најпре се прикупља и анализира одговарајућа литература, након тога се издваја литература потребна за конкретан истраживачки рад. Након проучавања литературе, дефинише се проблем рада и постављају се почетне хипотезе (овај део може да се реализује и у групама студената), врши се избор одговарајућих метода рада и приступа се истраживањима, која могу бити теренска, експериментална и лабораторијска. Добијени резултати се анализирају, адекватно обрађују и дискутују. На основу тога, извлаче се адекватни закључци. Применом принципа методологије научно-истраживачког рада, студент пише истраживачки рад, који представља део завршног рада.


Практична настава:Вежбе, Други облици наставе, Студијски истраживачки рад:

Ендемичне животињске врсте Балканског полуострва. Статистичка анализа фауне неког подручја. Индекси који се користе за поређење фауна различитих подручја. Картирање фауне.

Литература

1. Релевантна стручна и научна литература из области израде истраживачког рада.

Број часова  активне наставе:

Остали часови

0

Предавања:

 

0

Вежбе:

 

0

Други облици наставе:

0

Студијски истраживачки рад: 

12

Методе извођења наставе: Менторски рад, интерактивна настава (тимска настава), консултације (кабинетска настава). Избор метода у зависности од проблематике, односно изабране теме за истраживачки рад.

Оцена  знања (максимални број поена 100)

Предиспитне обавезе

поена

   

Писани облик истраживачког рада

20

   

Израда презентације

20

   

Одбрана истраживачког рада

60