Зоологија хордата
Студијски програм/студијски програми: БИОЛОГИЈА |
||||||||
Врста и ниво студија: АКАДЕМСКЕ ОСНОВНЕ |
||||||||
Назив предмета: ЗООЛОГИЈА ХОРДАТА (БИО206) |
||||||||
Наставник (Презиме, средње слово, име) : Владимир Жикић |
||||||||
Статус предмета: Обавезни |
Тип предмета: НС |
|||||||
Број ЕСПБ: 7 |
Семестар: 4 |
|||||||
Услов: Положени испити из предмета Систематика бескичмењака и Развиће животињаа |
||||||||
Циљ предмета: |
||||||||
Исход предмета: |
||||||||
Садржај предмета: Увод. Порекло и основне карактеристике организације кола хордата. Поткола Hemichordata, Cephalohordata, Urochordata и Vertebrata. Порекло, опште одлике и класификација кичмењака. Упоредни морфолошки преглед органских система кичмењака: кожни и скелетни систем, мускулатура и систем органа за варење, респираторни, циркулаторни, нервни, урогенитални и ендокрини систем. Систематика поткола кичмењака: Agnatha - Cyclostomata (Myxini, Petromizones) и Gnathostomata - Pisces (Chondrichthyes, Osteichthyes), Tetrapoda (Amphibia, Reptilia, Aves, Mammalia) Практична настава:Вежбе, Други облици наставе, Студијски истраживачки рад. Карактеристике представника различитих таксономских категорија. Дисекције. |
||||||||
Литература 1. Шорић, В. 2002: Морфологија и систематика хордата – друго допуњено издање. ПМФ Крагујевац |
||||||||
Број часова активне наставе: |
Остали часови 1 |
|||||||
Предавања: 3 |
Вежбе: 2 |
Други облици наставе: 1 |
Студијски истраживачки рад: 0 |
|||||
Методе извођења наставе: Метода усменог излагања, дијалошка метода и метода експерименталног рада. |
||||||||
Оцена знања (максимални број поена 100) |
||||||||
Предиспитне обавезе |
поена |
Завршни испит |
поена |
|||||
активност у току предавања |
5 |
дисекција |
10 |
|||||
практична настава |
5 |
практични испит |
10 |
|||||
колоквијум-и (2) |
30 |
усмени испт |
20 |
|||||
тест затвореног типа (2) |
20 |
|
|
|||||
|
20 |